Choose language
Other:

Marknadsföring & PR

Näringslivs- och destinationskontoret (NOD) har uppdraget att marknadsföra Varberg som destination för regionala och nationella besökare. Marknadsföringen sker i ett flertal kanaler.

Viktiga kanaler är numera de digitala: VisitVarberglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, näringsliv.varberg.se, nyhetsbrev och social media (Facebook,länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster Youtube, Instagramlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster). Varje år ges också en tryckt tidning ut inför sommaren. Sommartidningenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster distribueras ut främst utanför Varberg.

NOD genomför årligen kampanjer med platsvarumärket ”Varberg Inspirerar” som avsändare, ibland tillsammans med besöksnäringsaktörer. Kampanjerna kan vara i olika format, och är ofta digitala. Har du eller ditt nätverk idéer om kampanjer så för vi gärna en dialog med er.

Region Hallands destinationsavdelning har uppdraget att marknadsföra Halland som en destination internationellt. De primära målmarknaderna är Norge, Danmark, och från och med 2020 även Tyskland. Med anledning av Covid-19 ställer VisitHallandlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster temporärt om sin marknadsföringsstrategi och riktar in sig på Sverige under 2020.

Kattegattledenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster marknadsförs internationellt och nationellt av Region Halland.

Vill du som företagare i Varberg använda dig av "Varbergsbilder" i din egen marknadsföring finns ett urval som får användas fritt.

Senast ändrad: 2020-08-26