Choose language
Other:

Marknadsföring & PR

Näringslivs- och destinationskontoret (NOD) har uppdraget att marknadsföra Varberg som destination för regionala och nationella besökare. Marknadsföringen sker i ett flertal kanaler.

Vill du som företagare i Varberg använda dig av "Varbergsbilder" i din egen marknadsföring finns ett urval som får användas fritt.

Region Hallands destinationsavdelning har uppdraget att marknadsföra Halland som en destination internationellt. De primära målmarknaderna är Norge, Danmark, Holland och Tyskland. Inför 2022 kommer det också ske vissa kampanjer riktade mot Sverige och specifikt Mälardalen.

Kattegattleden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. marknadsförs internationellt och nationellt av Region Halland.

Kampanjer

NOD genomför årligen kampanjer med platsvarumärket ”Varberg Inspirerar” som avsändare, ibland tillsammans med besöksnäringsaktörer. Kampanjerna kan vara i olika format, och är ofta digitala. Har du eller ditt nätverk idéer om kampanjer så för vi gärna en dialog med er.

Kampanjer under 2022

mer information kommer om ex påsk och sommaraktiviteter

Kustlov

För att få fler besökare och invånare att upptäcka utbudet av hotell i Varberg lanseras en digital kampanj under sportlovsveckorna v. 7, 8 och 9.
Syftet är att tipsa besökare om trygga utomhusaktiviteter under sportlovet och även visa på Varbergs breda hotellutbud.
Målet är att samarbetet mellan hotell och kommun ska generera fler gästnätter och besöksanledningar till Varberg under denna period.

Man som badar i havet

 

 

Juni, juli, augusti, augusti

I Varberg är sommaren lång, så lång att vi har en extra sommarmånad då de flesta verksamheter fortfarande håller öppet. Stränderna är städade, tången är borta och toaletter och verksamheter runt kusten håller öppet för at vi ska kunna njuta extra länge ända in i september. Tillsammans med vår besöksnäring tar vi fram en gemensam kampanj kring detta för att stärka vår identitet som sommarstaden med Sveriges kanske längsta sommar.

Glasstrut och med texten Kustvår

 

Rys och Mys
Under höstlovet arrangeras ”Rys och Mys”. En ljusupplevelse utomhus för barnfamiljer, där besökarna vandrar omkring mellan olika ljusinstallationer i centrala Varberg. Rys och Mys pågår i tio dagar med invigningsshow, ficklampsjakt i mörker, spöktåg där besökarna får uppleva Varberg i ett annat ljus eller varför inte mörker än vad man annars är van vid. Rys och Mys är en lagom läskig upplevelse för hela familjen och återkommer 2022.

 

Läs om tidigare års kampanjer här

Senast ändrad: 2022-03-17