Det har skett många intressanta samverkansprojekt under de senaste åren inom kommunen. En stor del av dessa paketerades och lanserades i våras då metodboken ”Projekt som gör skillnad” lanserades. Nu har utbildningsdagarna genomförts under namnet ”Kundresan”, där flera av de goda exemplen från metodboken och BAS-projektet visades upp live.
Kundresan genomfördes som en del av det lokala företagsklimatarbetet i syfte att skapa motivation och energi hos medarbetare på kommunens olika avdelningar som möter företag i sitt dagliga arbete. Målet med Kundresan var att lyfta upp förebilder och bidra till energi och ny kunskap.
Vid två tillfällen på Arena Varberg fick närmare 240 deltagare nycklar till hur man som tjänsteperson kan förbättra service och bemötande, hur man skapar förutsättningar för gott samarbete med näringslivet och vad medveten kommunikation innebär.
Efter föreläsningen fick deltagarna lyssna till inspirerade exempel från olika håll i kommunens organisation. Vid sex olika stationer berättade kollegor från olika verksamheter om hur de jobbar för att ge näringslivet bästa möjliga service och hur de utvecklat sin samverkan och sina arbetsmetoder.
Under den formella boklanseringen i juni delades boken ut till många av de som varit med och bidragit till bokens innehåll. På evenemanget Kundresan kunde ytterligare ett hundratal böcker spridas till kollegor inom kommunen.
Tanken med BAS-projektet var att bidra till att Varbergs kommun utvecklar sin innovationsförmåga och påbörjar ett förändringsarbete tillsammans med näringslivet, detta med hållbarhet i fokus.
Spridningsaktiviteten med metodboken är en del i avslutningsfasen av BAS-projektet
Www.naringsliv.varberg.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Hur använder vi cookies?