På Varbergsgalan i början av februari kröntes Vertiseit som vinnare av priset Årets kreativa företag! Vi har pratat med VD och medgrundare Johan Lind, för att höra mer om prisets betydelse, framtidstankar och företagsklimat.
- Vi är Vertiseit, Europas ledande plattformsföretag inom Digital In-store. Vi hjälper globala varumärken och ledande retailers att stärka kundupplevelsen och skapa en smidig och engagerande kundresa. Verksamheten bedrivs genom genom våra dotterbolag Dise, Grassfish och Visual Art. Vi är idag 300 medarbetare med huvudkontor i Varberg samt finns representerade med egen lokal närvaro på ytterligare åtta marknader globalt.
- Att vinna priset för Årets Kreativa Företag betyder mycket för oss! Det är både ett fint erkännande och en riktig energiboost för alla medarbetare.
Kreativitet är kärnan i hela vår verksamhet och därför är det fantastiskt att få uppskattning för vårt kreativa arbete – ett bevis på att vår passion, vår innovationskraft som bygger på en unik mångfald av människor och kompetenser samt vår förmåga att kombinera teknik med kreativitet faktiskt gör skillnad. Just den kombinationen gör att vi kan skapa unika och minnesvärda kundupplevelser.
- Vår vision är att driva den digitala transformationen av retail och vår ambition är att bli det världsledande plattformsbolaget inom In-store Experience Management (IXM).
Genom att kombinera styrkan i digitala och personliga kundmöten hoppas vi vara med och skapa levande stadsmiljöer och bättre kundupplevelser för en mer hållbar retail.
- Varbergs vision att bli västkustens kreativa mittpunkt tror jag inspirerar alla som bor och verkar här. Vi upplever att det finns ett fantastiskt driv inom både kommunen och näringslivet för att tillsammans driva utvecklingen framåt och skapa förutsättningar för nästa generations entreprenörer.
- Just nu driftar vi över 200 000 digitala skärmar världen över som bara idag kommer att kommunicera med miljontals människor.
Vårt namn, Vertiseit, kommer faktiskt från "Advertise it". Genom åren har vi hört alla möjliga uttal, det vanligaste är nog "Vörtisajt", men ska man uttala vårt namn rätt säger man "Vertajsit"."
Sedan starten 2008 i en lägenhet i Varberg har företaget haft en exceptionell utveckling. Att företaget andas kommunens vision om att vara ”Västkustens kreativa mittpunkt” råder det ingen tvekan om.
Man bryter ny mark i det dagliga arbetet och växer ständigt genom sina egna ”lösningar” men även genom kreativa och genomtänka förvärv som breddar företagets erbjudande till nuvarande och potentiella kunder.
Det SaaS att det inte skulle vara enkelt att förena fysisk handel med en digital upplevelse men i den kreativa mittpunkten är allt möjligt.
Vi applåderar Årets Kreativa Företag 2024 – Vertiseit!