• / Nyheter
26 februari 2019
Löpare

Friidrottstävlingen Folksam Grand Prix till Varberg 2019

Tänk dig en folkfest med klappande händer, glada leenden och den där kittlande känslan som fyller kroppen när massor av människor på samma plats hejar på dom tävlande. I sommar arrangerar Folksam Grand Prix för första gången i Varberg. I samband med detta bjuder Svenska Friidrottsförbundet, Varbergs GIF Friidrott och Varbergs kommun in näringslivet på en träff.

I samarbete med Varbergs GIF Friidrott och Svensk Friidrott bjuder Företagarna i Halland i in till en inspirationsträff med friidrottstema. Kom och träffa förbundskapten Karin Torneklint som berättar om sitt ledarskap och hur det är att leda ett av Sveriges största och populäraste landslag.

Arrangörerna Varbergs GIF Friidrott, tillsammans med representanter från Svenska Friidrottsförbundet och Varbergs kommun, kommer berätta om sommarens friidrottsfest på Påskbergsvallen: Folksam - Varberg Friidrott Grand Prix. Tävlingen kommer sändas på SVT och blir det största friidrottsevenemanget i Varberg på femtio år. Den 15 juli är det äntligen dags och då möter den svenska eliten internationellt motstånd av hög klass på hemmaplan. Det kommer att bli sommarens stora friidrottsfest!

Är du företagare och nyfiken friidrottsevenemanget? Kom på träffen och bli peppad och inspirerad att delta som partner till Varbergs stora friidrottsevenemang på femtio år!

Var? Lunds bil, Lindbergsvägen 2, Varberg
När? 7 mars kl 07.30 – 09.20